PROMOTIVNA VOŽNJA VLAKOM OD ZAGREBA DO BEČA

Objavljeno 28.09.2012 - Vijesti

PROMOTIVNA VOŽNJA VLAKOM OD ZAGREBA DO BEČA

S Glavnog željezničkog kolodvora u Zagrebu, jutros je u promotivnu vožnju krenuo vlak na relaciji Zagreb-Sopron-Beč-Sopron-Zagreb

Uoči polaska vlaka, na Glavnom željezničkom kolodvoru u Zagrebu, održana je prigodna svečanost.  

 

            U vlaku su, u ovom trenutku, na promotivnoj vožnji, predstavnici Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture, Grada Rijeke, Lučke uprave Rijeka, Luke Rijeka, Nenad Dujmović, ekspert na projektu SETA i koordinator hrvatskih partnera Grada Rijeke i Akademije tehničkih znanosti Hrvatske (HATZ) te Andreas Friedwagner, predstavnik projekta SETA.

 

Posebnoj kompoziciji u Sopronu su se priključili predstavnici mađarskih vlasti i mađarskih željeznica, a u Beču predstavnici austrijskih vlasti, austrijskih željeznica te predstavnici Grada Beča.

 

Promotivna vožnja organizirana je u sklopu europskog projekta SETA (South East Transport Axis) u kojem su partneri Grad Rijeka i Akademija tehničkih znanosti Hrvatske (HATZ), u organizaciji i uz podršku HŽ Holdinga, HŽ Infrastrukture i HŽ Putničkog prijevoza.

 

Promotivna vožnja dizel-električnoga motornog vlaka na relaciji Zagreb – Sopron – Beč – Sopron – Zagreb vezana je uz istraživanja i rad na europskom projektu SETA – South-East Transport Axis – Europski jugoistočni prometni koridor koji se provodi u sklopu programa South-East Europe (SEE). Projekt SETA nastao je kao rezultat potrebe za prometnim povezivanjem sjevera i juga Europe prometnim koridorom između Baltika i Jadrana.

 

U ovome programu partneri iz Republike Hrvatske su Akademija tehničkih znanosti Hrvatske (HATZ) i Grad Rijeka. Ostali partneri su institucije iz Austrije, Češke, Italije, Mađarske, Slovačke i Slovenije, a voditelj projekta, od 1. siječnja 2011. do 31. prosinca 2013. godine, je Vlada Pokrajine Burgenland (Gradišće) iz Austrije.

 

U sklopu projekta SETA razrađuju se i traže rješenja za jugoistočni dio toga važnog europskog prometnog pravca, i to od sjevernojadranskih luka, osobito područja Republike Hrvatske i Luke Rijeka, preko Karlovca, Zagreba, Koprivnice, Kotoribe i zapadne Mađarske, istočno od Alpa do pretovarnog čvorišta središnje Europe na prostoru Beč – Bratislava, oslanjajući se u prvome redu na modernu željezničku prometnu mrežu.

 

Današnja promotivna vožnja je korak prema uvođenju konkurentne usluge u putničkom prijevozu na međunarodnoj razini.

 

Naredni korak jest promotivna vožnja kontejnerskog direktnog vlaka od Rijeke do Beča i Bratislave, također uz optimalnu organizaciju i logistiku prometa u današnjim uvjetima, da se ukaže na potencijal i vremenske prednosti u prijevozu.

 

Značajno povećanje učinkovitosti vezano uz skraćenje vremena prijevoza tereta očekuje se nakon izgradnje nove pruge Rijeka-Zagreb-Beč-Bratislava.

 

Treba naglasiti da je projekt SETA za Hrvatsku vrlo važan razvojni projekt, koji je istodobno snažan pokretač budućeg razvoja hrvatskog gospodarstva u cjelini.

 

Prema tome, strateški cilj projekta jest podizanje konkurentnosti tog intermodalnog prijevoznog smjera, što znači istodobni razvoj svih važnih komponenti u prijevoznom lancu, a to su razvoj i modernizacija Luke Rijeka, izgradnja suhih terminala u njezinu zaleđu odnosno okruženju te izgradnja suvremene željezničke pruge od Rijeke preko Zagreba do mađarske granice i povezivanje s europskom željezničkom mrežom.

 

Gospodarstvo regije koja se nalaze uzduž željezničkoga koridora imat će značajne koristi od bolje povezanosti između Beča i Zagreba i dalje do jadranskih luka, osobito Rijeke. Budući da se količine roba prevezenih preko pomorskih luka stalno povećavaju, pristup tim vratima na Mediteranu, i preko njih dalje prema tržištima u Kini i Dalekom istoku, Africi te Sjevernoj i Južnoj Americi, jako je važan za gospodarski rast u cijeloj Europi.

 

Tvrtka TŽV Gredelj d.o.o. je u suradnji s tvrtkom Končar Električna vozila d.d. razvila i sagradila prototip dizel-električnog motornog vlaka za regionalni prijevoz koji je korišten danas u promotivnoj vožnji.

 

Komentari

komentar

Vrati se natrag

Kigo na Facebook-u