U terminal Rijeka Gateway uplovio masivan kontejnerski brod
Objavljeno 28.10.2025 - IzdvojenoVijesti

U riječku luku uplovio je po kapacitetu najveći brod dosad. Dugačak 350 i širok oko 53 metra, brod Alva Maersk stigao je na nedavno otvoren terminal Rijeka Gateway. Terminal s kojim je počelo novo poglavlje u razvoju riječke luke, ali i šire.
S Dalekog istoka do Rijeke i Zagrebačke obale stigao je osmi kontejnerski brod. Kapacitet broda oko 16 i pol tisuća kontejnera ili slikovitije – poredani jedan do drugoga bili bi dugi 100 kilometara.
No, poseban je, jer gorivo mu je u prvom redu metanol.
– Ovo je novi brod u grupaciji Maersk. Brod s najnovijim tehnologijama, koji zahvaljujući tome što se koristi metanolom, ostavlja i znatno manji ekološki otisak, a to je ujedno cilj našeg terminala, rekao je Peter Corfitsen, generalni direktor Rijeka Gatewaya.
A čine to i na terminalu, među ostalim, i najsuvremenijom tehnologijom, automatizacijom i uporabom energije iz obnovljivih izvora.
– 98 posto naše opreme je elektrificirano. Imamo također u projektu zajedno sa lučkom upravom i ‘shore power’ odnosno da će brodovi biti u mogućnosti priključiti se na električnu energiju i ugasiti motore. Stvarno smo jako puno investirali u tehnologije koje prigušuju rasipanje zvuka, svjetla i CO2 u okolinu, objasnila je Maja Borčić, komercijalna direktorica Rijeka Gatewaya.
Povijesni trenutak za Rijeku: Prvi brod stigao na novi kontejnerski terminal
Stigao prvi brod na najskuplji logistički projekt u Hrvatskoj
Investicije idu dalje. S godinama će se operativna obala širiti, kapaciteti za prihvat, sa sadašnjih 650 tisuća, porasti na više od milijun kontejnera godišnje.
– Za početak svaki tjedan brod jedan, mogli bismo reći, ali bit će tu uskoro 2 do 3 broda na tjedan, uz ovaj brod koji je danas stigao i koji će biti u tjednoj rotaciji, pojasnio je Corfitsen.
Sa svakim brodom raste i korist, za grad, ali i šire.
– Puno je tu mogućnosti, ali ključna je stvar da se nizinska pruga izgradi što prije i onda tek dolazimo na to što riječka luka može doprinijeti Primorsko-goranskoj županiji i hrvatskoj ekonomiji, kazao je Goran Šaravanja, glavni ekonomist u HGK.
Prema ekonomskoj studiji HGK riječka luka mogla bi generirati pet puta više ekonomske aktivnosti nego danas, odnosno 3,3 milijarde eura.
Na Rijeka Gateway terminalu stigle dvije velike dizalice za prekrcaj kontejnera
Rosandić: Naš terminal je jedan od najmodernijih u ovom dijelu Europe
Kako terminal funkcionira mjesec i pol dana nakon otvaranja upitala je HRT-ova novinarka Dajana Kruneš u razgovoru sa Tomislavom Rosandićem, članom Uprave Rijeka Gatewaya.
– Prvi kamion sa prvim kontejnerom je ušao 2. rujna, a prvi brod je bio vezan 10. rujna. Ovih dana je privezan osmi brod. Znači u redovnom režimu od jednog broda tjedno nam pristižu brodovi i tako nastavljamo i planiramo sa tim aktivnostima u budućnosti. S obzirom da je ovo terminal koji je praktički izrađen od nule jasno je da smo prošli testnu fazu i fazu uhodavanja opreme, instalirane tehnologije i zaposlenika. Mislim da danas možemo sa pravom reći da je naših skoro 300 zaposlenika u stanju isporučiti, na zadovoljstvo naših kupaca, većinu onoga što kapacitet ovog terminala može, ako ne i sve, poručio je.
Na pitanje kada kreće druga faza izgradnje i širenje terminala odgovorio je da su trenutno na završetku prve faze izgradnje novog kontejnerskog terminala na riječkoj obali.
– Projekt obuhvaća nastavak aktivnosti odnosno izgradnje druge faze tj. proširenja obale. Pripremni poslovi se nastavljaju paralelno uz rad postojećeg kontejnerskog terminala. Očekujemo da bi u periodu od narednih 10 godina ta druga faza izgradnje i proširenja kontejnerskog terminala bila dovršena, objasnio je.
O Rijeci se često govori kao o novom morskom čvorištu. Iza terminala stoji svjetski gigant što je velika prednost. Očekuje se da će grad Rijeka, ali i država općenito, osjetiti dodatne ekonomske učinke rada ovog terminala.
– U Rijeka Gatewayu instalirana je najmodernija tehnologija i oprema koju ova industrija poznaje. Naš terminal je jedan od najmodernijih u ovom dijelu Europe. Činjenica da se Rijeka nalazi na pravcu TEN-T koridora uz kapacitete i mogućnosti koje produktivnost ovog terminala može isporučiti jasno je da pozicionira Rijeku i ovaj terminal kao značajno mjesto interesa za naše buduće kupce. Maersk kao jedan od najznačajnijih korisnika terminala je sigurno onaj koji će doprinijeti značajnom iskorištenju kapaciteta ovog terminala, nadodao je.
Svakako bi bilo dobro kada bi razvoj ovog terminala pratio i razvoj prometne odnosno željezničke infrastrukture, zaključila je u javljanju Kruneš.
FOTO: Filip Gardoš / KIGO
Vrati se natrag


