Airbus prezentirao A220 u Zagrebu, hoće li ga Croatia Airlines kupiti?

Objavljeno 16.09.2021 - Gospodarstvo

Airbus prezentirao A220 u Zagrebu, hoće li ga Croatia Airlines kupiti?

Široj strukovnoj javnosti i medijima danas je u Zagrebu predstavljen zrakoplov tipa A220-300. Airbus je organizirao ovu prezentaciju za stručnjake iz zrakoplovne industrije u Hrvatskoj i regiji, no prije svega za predstavnike hrvatskih aviokompanija: Croatia Airlinesa, Trade Aira i ETF Airwaysa.

I dok dva spomenuta charter avioprijevoznika nemaju namjeru prijeći na ovaj model zrakoplova, predstavljanje A220 u Zagrebu znak je da je hrvatski nacionalni avioprijevoznik, Croatia Airlines, zainteresiran za uvođenje ovog tipa zrakoplova u svoju flotu.

Kako Croatian Aviation ekskluzivno doznaje, u kompaniji se još uvijek dvoume oko dva modela zrakoplova (E190 ili A220), a okvirni je plan kompanije krenuti s pomlađivanjem flote s početkom 2023. godine, kada bi prvi novi zrakoplov trebao sletjeti u Zagreb, u glavnu bazu hrvatskog nacionalnog avioprijevoznika. Hoće li se to zaista dogoditi, saznat ćemo u mjesecima koji su pred nama, s obzirom na to da su pregovori između aviokompanije i proizvođača još uvijek u tijeku.

U medijima se ovih dana spominjala potpuna zamjena flote sa zrakoplovima ovog tipa, čime bi Croatia Airlines zamijenila svoju stariju Airbus flotu s čak 12 do 15 novih zrakoplova ovog tipa.

A220 kojeg je Airbus predstavio u Zagrebu pripada Air Balticu, radi se o zrakoplovu kojeg je ovaj baltički avioprijevoznik preuzeo prije nešto više od dva tjedna pa doslovno još uvijek miriše na novo.

Zrakoplovi tipa A220 imaju 25% manju potrošnju goriva po sjedalu, kapaciteta od 100 do 150 sjedala (ovisno o konfiguraciji avioprijevoznika), te doleta do 3450 nautičkih milja (6390 kilometara).

Prednost zrakoplova je svakako i njena nova, moderna kabina opremljena širokim i udobnim sjedalima, velikim prozorima (kao na širokotrupnim B787/A350) te velikim spremnicima za ručnu prtljagu iznad putničkih sjedala.

Radi se o zrakoplovu dizajniranom “iz nule”, dok su ostali tipovi zrakoplova iz A320 obitelji dobivali konstantna poboljšanja i preinake u odnosu na osnovni model. Kako bi se izbjegle bilo kakve nedoumice, treba napomenuti kako je zrakoplov tipa A220 produkt kanadskog proizvođača zrakoplova, Bombardiera, koji je cijeli projekt prodao Airbusu, pa od srpnja 2018. zrakoplovi ovog tipa nose oznaku A220 (ranije CS100 odnosno CS300).

Airbus bilježi visoku potražnju aviokompanija za ovim zrakoplovom, trenutno ih je naručeno 643 a dostavljeno 173 i to prema deset različitih aviokompanija u Europi, Aziji i Sjevernoj Americi.

Zrakoplov dolazi u dvije verzije, A220-100 te A220-300 uglavnom sličnih karakteristika, pri čemu verzija -100 ima između 100 i 120 sjedala, dok verzija -300 može primiti između 120 i 150 putnika.

Novi motori svakako donose i druge prednosti, poput 25% redukcije u emisiji CO2 po sjedalu u usporedbi s ostalim uskotrupnim zrakoplovima, a smanjuje se i razina buke. Ove su dvije komponente danas s ekološke strane izuzetno važne pa to prepoznaju i proizvođači zrakoplova i same aviokompanije.

Zrakoplov A220 dolazi u konfiguraciji 3-2, poput primjerice zrakoplova tipa F100, a širok prolaz u sredini omogućuje posadi obavljanje putničkog servisa (catering) a putnici se istovremeno mogu mimoći sa posadom.

Nema sumnje da bi ovaj tip zrakoplova savršeno odgovarao hrvatskom tržištu (od 100-150 sjedala), osobito Croatia Airlinesu. Ako se zaista ostvare najave te hrvatski nacionalni avioprijevoznik svoju flotu postojećih Airbusa zamjeni s 12-15 zrakoplova ovog tipa, kompanija bi mogla uspostaviti značajan broj novih linija te izrasti u važnog igrača u široj regiji, pretvarajući Zagreb, svoju bazu, u najznačajnije čvorište u ovom dijelu Europe.

Komentari

komentar

Vrati se natrag

Kigo na Facebook-u