Dovršetak autoceste A1 od Metkovića do Dubrovnika
Objavljeno 04.06.2023 - GospodarstvoIzdvojeno

Izgradnja Pelješkog mosta bila je prva velika investicija na jugu Hrvatske nakon dugo vremena. Nakon mosta kojim je taj dio zemlje napokon povezan s ostatkom Hrvatske, iz Vlade su najavili ispunjenje još jednog davnog obećanja: dovršetak autoceste A1 od Metkovića do Dubrovnika. Ona bi u cijelosti prolazila hrvatskim teritorijem, a bila bi podijeljena na dvije poddionice koje bi se vezivale na Pelješki most.
Devet od 10 gostiju u Dubrovnik stiže zračnim putem, a to bi se moglo promijeniti izgradnjom autoceste do Dubrovnika.
– Ovo je samo vraćanje duga, vraćanje duga hrvatskom kraju, hrvatskom jugu, rekao je Ivo Sanader, bivši hrvatski premijer (11. svibnja 2009.).
Tako je bivši premijer prije 13 godina otvorio radove na autocesti prema Dubrovniku. Od tih radova na kraju nije bilo ništa, sve dok ovoga tjedna iz Vlade nisu najavili: krećemo u projekt izgradnje autoceste.
– Postoje 4 elementa ovdje: spojiti Metković na autocestu, doći do Komarne, na Pelješcu nastaviti pravac i ovaj dio prema Dubrovniku. I naravno, od zračne luke će biti do grada brza cesta. Mi ćemo učiniti napore da iznađemo financijske konstrukcije kako da se to, u godinama koje su pred nama, desi, naglasio je Andrej Plenković, predsjednik Vlade RH.
Nove najave Dubrovčani dočekuju oprezno, ali optimistično.
– Stanovnicima ovog djela juga Hrvatske koji će sada puno brže, puno kvalitetnije, puno sigurnije moći putovati do Splita, ali i do Zagreba i ostalih dijelova Europe sa svojim automobilom. Dakle, benefita je jako, jako puno, naglasio je Mato Franković, gradonačelnik Dubrovnika.
Dio od Pelješkog mosta do Osojnika najzahtjevnija je, a time i najskuplja dionica autoceste. Pred Vladom je sada najvažnije pitanje – kako to financirati?
– Zato je bitno da za jug Hrvatske, ali i ove druge pravce koje sam spomenuo, nađemo sredstva u sljedećem desetljeću. To je bio predmet našeg razgovora s potpredsjednicom Europske investicijske banke, gospođom Červinskom, a naravno, u kontekstu zelene tranzicije dodatna ulaganja u željezničku infrastrukturu, rekao je premijer.
Odnosno željeznice bi se financirale europskim novcem, a nove ceste novim zaduživanjem.
Vrati se natrag