Jesu li Lošinjani zadovoljni lošinjskim turizmom?

Objavljeno 08.11.2016 - TurizamVijesti

Jesu li Lošinjani zadovoljni lošinjskim turizmom?

Predstavljeni rezultati ankete Turističke zajednice i Grada Malog Lošinja

Gotovo svi stanovnici svojim gostima u 2016. preporučali posjet Muzeju Apoksiomena, najvećom prosječnom ocjenom stanovnici ocjenili Muzej Apoksiomena !

 

Većina stanovnika smatra prirodna bogatstva i šetnice te klimu i more najvećim bogatstvima otoka, stoga ukazuju na uređenje i označavanje pješačkih i biciklističkih staza i šetnica te postavljanje eko javne rasvjete i komunalne infrastrukture kako bi sugrađanima i gostima ukazali na čistoću i očuvanje okoliša.        

Turistička zajednica Grada Malog Lošinja u suradnji s Gradom Mali Lošinj i ove je godine provodila online ankete o zadovoljstvu stanovništva turizmom na otoku Lošinju. Cilj ankete bio je da se dobivenim odgovorima ukaže na potencijalne probleme i nedostatke te poboljša kvaliteta pružanja usluga i proizvoda, kao i kvaliteta boravka u destinaciji. Ankete sastavljene u Survey Monkey programu provodile su se online ispunjavanjem stanovnika otoka Lošinja tijekom kolovoza, rujna i listopada 2016. godine, pa je tako prikupljeno 168 dojmova i prijedloga stanovnika te 249 dojmova gostiju na Lošinju i 159 na Susku. Linkovi za online ispunjavanje anketa stanovnicima su se slali putem e-maila te su bili objavljivani na službenoj web i Facebook stranici Turističke zajednice.

95,24% stanovnika u anketama je navelo kako razgovara s posjetiteljima o zadovoljstvu boravkom, uslugom i doživljajima na Lošinju. Najviše stanovnika, njih 76,19% svojim gostima preporuča posjet Muzeju Apoksiomena, a najmanje  7,74% medicinske usluge. Goste najviše zanima gdje mogu dobro jesti te gdje se nalaze plaže.

Prilikom ocjenjivanja (ocjene od 1 do 7) da li je razina kvalitete turističke ponude Lošinja na razini njihovih očekivanja, najvećom prosječnom ocjenom najviše stanovnika ocijenilo je Muzej Apoksiomena (6,51), zatim Lošinjski muzej (5,17). Ove je godine najlošijom ocjenom ocijenjeno uređenje i naplata parkinga; ocjenom 3,80.

Također, 60,12% stanovnika planira obavezno, oko 20% ukupno ovogodišnjeg prihoda uložiti u 2017. godinu (2015. godine; 53,47%). 16,67% iskoristit će sufinanciranje Turističke zajednice i ulagati u marketing, a 15,48% planira iskoristiti sufinanciranje Fonda za energetsku učinkovitost; sufinanciranje fasada i stolarije.

Najveći broj stanovnika smatra Klape na pjacalu (Veli Lošinj, Mali Lošinj, Ćunski), Festival lošinjskih balkona, Osorske glazbene večeri, Jazz festival i Feštu lošinjske kuhinje najboljim manifestacijama na području Grada Malog Lošinja. Nezadovoljni su količinom organiziranih manifestacija i zabave za goste, osobito u večernjim satima. I ove godine najveći broj stanovnika izrazio je želju za ponovnim organiziranjem ribarskih fešta, festivala Melodije Istre i Kvarnera i povećanja raznolikosti ponude događanja u destinaciji.

Građani su rad Turističke zajednice Grada Malog Lošinja ocijenili ukupnom prosječnom ocjenom 5,40, dok je rad Gradske uprave Grada Malog Lošinja ocijenjen ukupnom prosječnom ocjenom 3,96. Najviše stanovnika  navelo je Muzej Apoksiomena kao ovogodišnji najkvalitetniji objekt i sadržaj. Odmah nakon, s najvećim brojem pohvala i glasova slijede: Tematski vidikovac Providenca, restoran Bocca Vera i restoran Za kantuni. Zabodarski smatraju najljepšom uvalom, a plažom Veli žal.

Prijedloga za unaprjeđenje usluga iznimno je puno, od organizacije većeg broja manifestacija i turističke ponude za mlade i djecu do poticanja suradnje s kulturnim i sportskim udrugama. Nezadovoljni su čistoćom pojedinih plaža te uređenošću i sadržajima na istima. Urgiraju na uređenje većeg broja plaža na otoku te plaža za pse. Također očekuju da se Lošinj kvalitetnije i češće prometno poveže s kopnom i susjednim otocima, a potrebno je i što prije urediti šetnice te realizirati projekt izgradnje biciklističkih staza na Lošinju. Smatraju kako su ugostiteljskom i turističkom osoblju potrebne edukacije te predlažu organiziranje sajmova suvenira i lokalnih proizvoda u Malom Lošinju te u manjim mjestima na otoku.

Kako bi se unaprijedio rad Turističke zajednice, potrebna je kvalitetnija komunikacija i podrška lokalnim proizvođačima, umjetnicima i iznajmljivačima u vidu online i offline komunikacije s ciljem stvaranja kvalitetnije ponude i sadržaja. Također urgiraju djelatnicima Turističke zajednice na intenzivniju promociju destinacije na ključnim svjetskim emitivnim tržištima. Traže redovite izlaske i obilaske terena kako bi se kvalitetnije donosile prosudbe postojećeg stanja, zatim planovi i prijedlozi.

Stanovnici Gradu ukazuju na redovito održavanje tribina i drugih načina online i offline komunikacije te e-uprave i anketiranja građana. Predlažu otvaranje zasebnog odjela za suradnju s građanima te manjih gradskih odbora. Apeliraju na zabranu građevinskih radova od lipnja do listopada i učinkovitiju kontrolu naplate javnih davanja.

Dalibor Cvitković

Foto: Siniša Gulić

 

Komentari

komentar

Vrati se natrag

Kigo na Facebook-u