Kakav ovo neprofesionalni natječaj šalje Kanal RI u javnost?
Objavljeno 08.03.2025 - IzdvojenoVijesti

Natječaj za direktora Kanala RI koji je ovih dana osvanuo u javnosti više liči na loše sročen birokratski pokušaj imenovanja nego na ozbiljan proces odabira kvalitetnog kandidata. Da stvar bude gora, ovakav način provođenja natječaja otvara pitanje – je li cilj uopće pronaći najboljeg kandidata ili se samo formalno odrađuje procedura?
Prva velika pogreška – natječaj je predstavljen kao “natječaj za imenovanje direktora”, što je potpuno krivo i zavaravajuće. Prvo se trebaju prikupiti kandidature, provesti selekcija, a tek onda dolazi do imenovanja kroz nadležna tijela. Ovakvim formuliranjem natječaja već se u startu šalje zbunjujuća poruka i ostavlja prostora za manipulaciju.
Druga nelogičnost – rok objave natječaja. Kanal RI je odlučio “velikodušno” ostaviti javnosti samo devet dana (od 5. do 14. ožujka) za prijave. Za usporedbu, ozbiljni natječaji u javnim i privatnim institucijama obično traju barem 15 dana do mjesec dana kako bi se svim zainteresiranima omogućilo dovoljno vremena za pripremu dokumentacije.
Treći problem – sam sadržaj natječaja. Dokument je napisan na način koji je teško razumljiv i ne čita se lako. Ako je osnovni cilj privući kvalitetne kandidate, zašto natječaj nije jasno strukturiran i precizno sročen?
Četvrta stručna pogreška – u natječaju se koristi naziv “VSS” (Visoka stručna sprema), koji je već godinama zastario i neprimjenjiv u službenoj terminologiji od uvođenja Bolonjskog sustava. Danas se koristi terminologija poput “stručnog ili akademskog stupnja obrazovanja”. Ovakve greške samo dodatno bacaju sjenu na profesionalnost natječaja i otkrivaju organizacijsku nekompetenciju.
Peta pogreška je adresa – piše da se potvrda (formular) o nekažnjavanju diže u tajništvu društva na adresi Janeza Trdina 2, a adresa tajništva društva je Žrtava fašizma 10.
Najveći gaf – katastrofalna objava natječaja
Ono što posebno zabrinjava je način na koji je natječaj objavljen. Umjesto da se široko distribuira putem svih relevantnih kanala, objavljen je samo jednom u Novom listu u malenom formatu i jednom na web stranici Kanala RI. Opravdanje direktorice da su “objave skupe” jednostavno ne stoji.
Da stvar bude apsurdnija, Kanal RI nije poslao priopćenje svim medijima, iako bi im to bilo potpuno besplatno. Također, nisu iskorišteni moderni, jeftini i učinkoviti alati za promociju, poput društvenih mreža i digitalnih platformi. Ovakav način rada pokazuje da aktualna uprava ne razumije suvremene komunikacijske metode, što postavlja ozbiljno pitanje o njezinoj sposobnosti da vodi lokalnu televiziju u 21. stoljeću.
Zaključno, ovaj natječaj više izgleda kao birokratska farsa nego ozbiljna potraga za direktorom. Ako Kanal RI kojeg trenutačno vodi SDP kroz većinsko vlasništvo Grada Rijeke i PGŽa na ovaj način bira svog čelnog čovjeka, kakvu onda poruku šalje o svojoj profesionalnosti i vjerodostojnosti i kakva je onda situacija u drugim društvima koje vodi Grad Rijeka i PGŽ?
Primjer razlike u objavi natječaja na KIGO.hr i na Kanalu RI:
Natječaj koji je objavio KIGO.hr – https://kigo.hr/otvoren-natjecaj-za-direktora-kanala-ri/
Natječaj koji je objavio Kanal RI – https://kanal-ri.hr/otvoren-natjecaj-za-direktora-kanala-ri/
Vrati se natrag