fbpx

Kako povezati charter i ostale grane turizma?

Objavljeno 03.07.2024 - Turizam

Kako povezati charter i ostale grane turizma?

Struktura proizvoda u nautičkom turizmu čini ovaj oblik turizma sezonski manje osjetljivim. Ipak, 50% nautičara u Hrvatskoj boravi na svojim plovilima tijekom srpnja i kolovoza čime se pokazuje snažna sezonalnost ovog oblika turizma. Jedna od mogućnosti za smanjenje sezonalnosti predstavlja uključivanje različitih komplementarnih oblika turizma u nautički turizam.
Nautički turizam ima snažno izražen sezonski karakter jer, iako su polovila cijelu godinu smještena u marini, ukupnost ovog turizma predstavlja boravak nautičara na njima. Prema podacima Državnog zavoda za statistiku Hrvatske od 2007. do 2013. godine vremenska distribucija u nautičkom turizmu ostvaruje svoj vrhunac tijekom srpnja i kolovoza kada se bilježi iznad 50% ukupnih tranzitnih uplovljavanja u marine i oko 50% svih ostvarenih noćenja nautičara.
Sezonalnost ovako promatrana predstavlja, uz ekonomski, i značajan ekološki problem jer svaki sustav, pa tako i turistički, u svom rastu i razvoju može dosegnuti granice kada postaje destruktivan prema svojoj okolini, ali i autodestruktivan, uništavajući samoga sebe.

Da bi se povećao broj mjeseci u charter turizmu najbolje je povezivati komplementarne oblike turizma poput gastonomskog, kulturnog, sportskog i sajamskog.

Hrvatska ima preko 300 regata godišnje no niti jedna nije poznata u svijetu ili bar u središnjoj europi, hrvatska ima pet sajmova nautike, niti jedan nije prepoznazt u EUropi kao dobar i kvalitetan. Od mnogih manifestacija koje se odvijaju na moru najprepoznatljiviji su Ultra u Splitu i Zrće kao party zona!

Nautički sektor je vrlo usko povezan s gastronomijom, no gotovo nikada se ne predstavlja bok uz bok s gastronomijom. Sajmovi gastronomije i nautike su dvije potpuno odvojene cjeline, tako da se praktički niti jedan hrvatski proizvod koji je poznat u EUropi nikad nije reklamiro na nekoj jedrilici.

Hrvatska s ponosom može reći da ima 40 posto svjetskog chartera, no koristimo li to dovoljno???

Kada ste zadnji put vidjeli nekog hrvatskog nogometaša da je u svojstvu reklamiranja charter destinacije? Kada se državni vrh našao na nekoj od regata, jedrenja?? Dovoljno je da pogledate samo stranice HTZa i lokalnih TZa….more, charter, jedrenje, jahte…vrlo loše i slabo predstavljeno!

Povezivanjem gastronomije, sporta, sajmova i kulture Hrvatska bi ostvarila puno veći prihod na godišnjoj razini i to treba biti zadaća jedinica lokalne samouprave posebno onih na moru, kao i državne politike.

Mogućnosti su mnoge…

Slika: Filip Gardoš

Vrati se natrag

Pratite nas na društvenim mrežama