NA VELIKI ČETVRTAK UZVIŠENA PERGOLESIJEVA “STABAT MATER”
Objavljeno 24.03.2013 - Kultura

U Velikom tjednu, u riječkom će HNK Ivana pl. Zajca biti prigodno izvedeno djelo Stabat mater Giovannija Battiste Pergolesija. U četvrtak, 28. ožujka 2013. s početkom u 20 sati ovu će uzvišenu kantatu izvesti orkestar Opere HNK Ivana pl. Zajca i sjajne solistice Vanja Zelčić (sopran) i gošća iz Zagreba Helena Lucić Šego (alt), a pod ravnanjem maestra Igora Vlajnića.
Stabat mater, uzvišena pjesma, nastala krajem 13. stoljeća, koja opisuje Marijine boli kod Kristovog raspeća, inspirirala je mnoge skladatelje. Skladali su je Caldara, Scarlatti, Vivaldi, Verdi, Bocherini, Haydn, Rossini, Dvoržak no, najpoznatija i najizvođenija zasigurno je Stabat mater Giovannija Battiste Pergolesija.
Pegolesi ju je skladao 1736. godine, tijekom posljednjih tjedana svoga 26-godišnjeg života, iscrpljen od tuberkuloze, u franjevačkom samostanu u Pozzuoliju. Svakako je jedno od njegovih najslavnijih djela, koje je veliku popularnost steklo ubrzo nakon skladateljeve smrti. Jean-Jacques Rousseau uputio je laskavo priznanje djelu opisavši prvi stavak kao “najsavršeniji i najdirljiviji duet koji je došao iz pera jednog skladatelja”.
Inače, Giovanni Battista Pergolesi (1710.-1736.), jedan je od glavnih predstavnika napuljske operne škole. Komičnom operom “Služavka gospodarica”, stvorio je remek-djelo talijanske opere buffo. Uz veličanstvenu Stabat mater, poznato je i njegovo djelo Salve Regina.
IGOR VLAJNIĆ
Rođen je 1984. godine u Osijeku. S 18 godina stječe stručni naziv glazbenik – teoretski smjer. Na Visokoj školi za glazbenu umjetnost „Ino Mirković“, kao iznimno nadareni student, upisuje studij na Odsjeku za kompoziciju i dirigiranje prije završenog srednjoškolskog obrazovanja. Studij dirigiranja u klasi L. Nikolajeva i M. Homena završava za manje od tri godine, stekavši stručni naziv diplomirani akademski muzičar dirigent – profesor dirigiranja.
Još u vrijeme studija aktivno se bavi dirigiranjem u amaterskim zborovima i vokalnim ansamblima te radom s mješovitim zborom i komornim orkestrom Visoke škole. Također počinje suradnju i s Narodnim pozorištem u Sarajevu, a potom i s HNK u Rijeci.
Temeljem video zapisa svog diplomskog koncerta, osvaja stipendiju dirigenta svjetskog ugleda mo. Kurta Masura i sudjeluje u radu njegovog seminara u Wroclawu (Poljska) 2004. Godine 2007. surađivao je i s mo. Claudiom Abbadom.Godine 2005. započinje suradnju s organizacijom UNESCO u Parizu i nastupa kao gost dirigent na koncertu povodom svečane obljetnice 60 godina te organizacije dirigirajući orkestrom tradicionalnih instrumenata cijelog svijeta za što dobiva zapažena priznanja i međunarodni ugled. Suradnja s UNESCO nastavlja se i dalje u okviru asocijacije „Melodija kao dijalog među narodima“.
Od 2005. radi kao dirigent i zborovođa Hrvatskog narodnog kazališta Ivana pl. Zajca u Rijeci gdje radi na svim projektima Kazališta. Iste godine ostvaruje i operni debut u Parizu operom „Čarobna frula“. Osim sa zborom i orkestrom iz Rijeke nastupa i s orkestrom UNESCO-a, orkestrom Federativne Republike Nigerije, Kubanskom nacionalnom filharmonijom. Primio je Medalju UNESCO-a za izniman doprinos u promicanju mira, tolerancije i dijaloga među narodima.
VANJA ZELČIĆ
Rođena je 1978. u Zagrebu. Na inicijativu voditelja klape u kojoj je pjevala, upisuje solo pjevanje u privatnoj školi Aleksandre Matić u klasi prof. Petje Tataj, te prelazi u Glazbenu školu I.M. Ronjgova kod prof. Mirelle Toić i prof. Margarete Togunjac. Godine 2002. upisuje pjevanje na Visokoj školi „Ino Mirković“ u klasi prof. Branke Ristić. Od 2004. prebačena je na Muzičku akademiju u Zagrebu (područni odjel Rijeka) u klasi prof. Zdenke Žabčić Hesky kod koje je i diplomirala. Dvije godine kasnije završava usavršavanje na Muzičkoj akademiji također u klasi prof. Zdenke Žabčić Hesky.
Značajnije uloge koje je pjevala: Armida u operi Rinaldo s Riječkim baroknim ansamblom, Anina u operi La Traviata, Dorina u operi Casanova u Istri, Gabrielle u opereti Pariški život, solistica u Stabat mater Pergolesija i Rossinija i u baletima Carmina burana te Pjesma nad pjesmama i Penelopa s kojima je gostovala u Portugalu.
Zaposlena je u riječkom HNK Ivana pl. Zajca.
HELENA LUCIĆ ŠEGO
Rođena u Frankfurtu na Majni 1978. Studirala je germanistiku i komparativnu književnost na Filozofskom fakultetu u Zagrebu, a diplomirala je pjevanje na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi doc. Lidije Horvat-Dunjko. Pohađala je majstorske tečajeve za francusku operu u Beču kod Axelle Gall, i za Mozartovu opernu glazbu kod Olivere Miljaković. Sudjelovala je na ljetnoj školi za barkonu glazbu i ples „Aestas Musica“ pod vodstvom Catherine Mackintosh i Laurencea Cummingsa u Varaždinu. 2001. debitirala je u HNK-u u Zagrebu u Puccinijevim jednočinkama Suor Angelica i Gianni Schicchi a 2002. pjevala je na praizvedbi suvremene verzije Cavallijeve opere „Pompeo Magno“ na otvaranju Varaždinskih baroknih večeri pod vodstvom Paula Esswooda. Zapažen nastup imala je na Muzičkom biennalu Zagreb u operi „Životinjska farma“ Igora Kuljerića, a u osiječkom HNK je pjevala ulogu Cherubina u Mozartovu Figarovu piru. Nastupala je u zagrebačkom HNK u Ravelovoj operi Dijete i čarolije u ulogama Mačke i Vjeverice. 2005. pjevala je ulogu Lobela na otvorenju Splitskog ljeta u dramskom oratoriju Prijenos Sv.Dujma J. Bajamontija. Kao solist surađivala je između ostalog sa zborom i orkestrom HRT-a, Durbovačkim simfonijskim orkestrom, Hrvatskim komornim orkestrom, ansamblom za suvremenu glazbu Cantus te sudjeluje na festivalima Orgulje Heferer i Organum Histriae i redovito nastupa sa Hrvatskim baroknim ansamblom. Od 2004.-2006. je stipendistica CEE- Musiktheater /Deutsche Bank u Beču.
U splitskom HNK nastupala je kao Siebel u Gounodovom Faustu, a u riječkom kao Rosina u Rossinijevom Seviljskom brijaču. 2007. nastupila je u hvaljenoj produkciji Cimarosinog Matrimonio segreto u ulozi Fidalme na ljetnom festivalu u austrijskom Schärdingu. U zagrebačkom HNK je izmedju ostalog nastupala kao Rosina u Seviljskom brijaču, Mathilde u Razgovorima karmelićaniki, kao Mercedes u Carmen, Ciesca u Gianni Schicchi , kao Messagiera/ Speranza u L’Orfeo, kao Pepeljuga u istomenoj Rossinijevoj operi, Orlofsky u Šišmišu, te kao Adalgisa u operi Norma. 2012. debitirala je u zagrebačkom HNK kao Bizetova Carmen.
Vrati se natrag