fbpx

Otvorena druga cijev tunela Učka

Objavljeno 14.09.2024 - IzdvojenoVijesti

Otvorena druga cijev tunela Učka

Povijesni je dan za prometno povezivanje Istre i ostatka Hrvatske – druga cijev tunela Učka svečano je otvorena, nakon nekoliko godina vrlo složenih radova. Nemjerljiva je važnost tunela za stanovnike Istre i Kvarnera, za turiste koji onuda prolaze, a puštanjem u promet druge cijevi uvelike će se povećati i sigurnost putovanja.

Simboličnim pritiskom na tipku, u 19 sati i 15 minuta otvorena je druga cijev tunela Učka. I iz nje su izašli oni kojima su upućene najveće zahvale.

Na otvaranju tunela nad Učkom su letjela Krila Oluje. A nakon otvaranja slijedio je kulturno-umjetnički program, iz novootvorene cijevi, među ostalima, izašle su plesne i folklorne skupine, Halubajski zvončari, provezli su se automobili iz Liburnija classic kluba Opatija, a sve je završilo vatrometom.

Tehničko čudo, ali prije svega simbol zajedništva, sažetak je onoga što su u petak navečer na otvorenju druge cijevi Tunela Učka istaknuli predsjednik Vlade Andrej Plenković, potpredsjetnik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, generalni direktor Bina Istre Dario Silić te čelnici Istarske i Primorsko-goranske županije.

Generalni direktor Bina Istre Dario Silić naglasio je da je ovo povijesni dan za kompaniju, njihove korisnike i djelatnike te kako mjesec rujan nije slučajno biran za otvaranje.

Naime, kako je naveo, u rujnu 1995. godine potpisan je inicijalni ugovor o koncesiji, u rujnu 2023. godine probijena je nova cijev Učke te je u rujnu 1947. godine Istra pripojena Hrvatskoj.

– Stoga ovaj projekt nije samo tehničko čudo, već simbol zajedništva i vizije, rezultat upornog rada, predanosti i suradnje mnogih pojedinaca i institucija Hrvatske. Dupliranjem tunela Učka, Bina Istra će povećati sigurnost i postići usklađenost tunela s Direktivom EU iz 2004. o sigurnosnim zahtjevima za tunele u EU, kazao je Silić.

Dodao je kako građevinski radovi faze 2B21 podrazumijevaju izgradnju nove cijevi tunela Učka ukupne dužine 5,6 km, koja ima 24 poprečna tunela na svakih 250 metara, od kojih 12 pješačkih i 12 za vozila, što ukupno čini 6,5 kilometara tunela i čini ga sa spojnim tunelima najduljim podzemnim iskopom u Hrvatskoj.

– Jedan od najvećih izazova ovog projekta bio je izvesti radove u roku, uz postojeću cijev pod prometom. I zato, ovaj tunel predstavlja pobjedu nad preprekama, i dokaz je da kad radimo zajedno, možemo postići nevjerojatne stvari, zaključio je Silić.

– Ovo nije financijska odluka Vlade, ovo je koncesijski model. Ali ovo je politička odluka vlade na čelu s premijerom i hvala vam na tome, to je jedina istina. Moglo je biti prije napravljeno, nije jer nije bilo političkog razumijevanja, poručio je Boris Miletić, istarski župan.

Nakon otvorenja prometovat će se kroz obje cijevi deset dana, a potom slijedi zatvaranje stare cijevi koja kreće u rekonstrukciju.

Na otvorenju više od tisuću uzvanika

Sada pak stanovnike u Istri zapravo najviše zanima jedno pitanje, hoće li doći do poskupljenja cestarine? Prema riječima nadležnih – neće, potvrdio je naš reporter.

Komentari

komentar

Vrati se natrag

Pratite nas na društvenim mrežama