Poslovna inteligencija planira osvajanje američkog tržišta

Objavljeno 18.04.2021 - Vijesti

Poslovna inteligencija planira osvajanje američkog tržišta

Poslovna inteligencija, vodeća tvrtka za implementaciju analitičkih sustava i strateško ICT savjetovanje u jugoistočnoj Europi, namjerava širiti svoje poslovanje u Sjedinjenim Američkim Državama. Tvrtka tamo već ima klijente, no sada planira sustavni pristup tom tržištu.
„Nama je Amerika zanimljiva za prodaju softverskih proizvoda. Pratimo razvoj pregovora o ugovoru o izbjegavanju dvostrukog oporezivanja između SAD-a i Hrvatske. Iako nas trenutačno stanje ne sprječava u otvaranju tvrtke u SAD-u, kada se sklopi taj ugovor, to će biti jednostavnije“, kazala je Anita Cvetić Oreščanin, suosnivačica i suvlasnica Poslovne inteligencije.
Ona je prije 20 godina tvrtku osnovala s Lidijom Karagom i Draženom Oreščaninom. Danas tvrtka zapošljava 150 ljudi te uz ured u Zagrebu ima i one u Londonu, Beču, Ljubljani, Podgorici i Sarajevu.

„Velika Britanija je po lakoći poslovanja daleko ispred mnogih zemalja, a pogotovo ispred Hrvatske. Uspoređujući zemlje u jadranskoj regiji Slovenija je uređenija, a ostale zemlje daleko manje od Hrvatske. Mi kao društvo trebamo stremiti prema boljem, a ne da se tješimo time da je negdje drugdje loše“, istaknula je Cvetić Oreščanin u emisiji Poduzetnički mindset.
Prošle godine Poslovna inteligencija je otvorila Bird inkubator za startupove koji se bave umjetnom inteligencijom. Vodstvo tvrtke o tome je dulje razmišljalo, pa je unajmilo odgovarajući poslovni prostor i odlučilo osnovati inkubator unatoč koronakrizi.
„To je pozitivna priča koja njeguje poduzetnički duh, inovativnost, proaktivnost, odgovornost i integritet. Srce nam je puno“, otkrila je Cvetić Oreščanin dok je Karaga naglasila da se radi o projektu koji također podupire poticanje i internog poduzetništva.

Bavljenje podacima i dalje ostaje primarna djelatnost tvrtke.
„Podaci su kao nova nafta. Kad su sirovi, ne služe ničemu. Moramo ih preraditi. Preradom nafte nastaju plastika i gorivo – ono što nam omogućuje život i stvara super korisne stvari. Slično je s podacima. Zato smo mi tu da ih preradimo i pretvorimo u podatkovnu „plastiku i gorivo“ koje firme mogu koristiti i na temelju njih donositi korisne zaključke. Razlika između nafte i podataka je ta što se podatke ne može iscrpiti“, kazala je Lidija Karaga, suosnivačica i suvlasnica Poslovne inteligencije.
Količina podataka u svijetu konstantno raste i sve je veći izazov kako ih organizirati i koristiti.
„Svrha naših sustava je da tvrtke bolje posluju. Tvrtke iz naših podataka izvlače spoznaje kako optimizirati svoje poslovanje i na koji način uštedjeti te naći nove prihode. Također nauče prepoznavati znanje iz tih podataka i kako ih koristiti na najbolji način“, pojasnila je Cvetić Oreščanin.
Rješenja Poslovne inteligencije danas koriste mnogobrojne tvrtke. Među njima su Addiko Bank, Hrvatski telekom, A1, Atlantic grupa, Podravka i Franck.

„Mi smo dobri kandidati za sve one koji su se odlučili da žele biti „data driven“ kompanija. Tu nije bitno koliko je tvrtka velika, nego njezina odluka o želji da bude pogonjena podacima“, rekla je Karaga.
Tvrtka i ove godine nastavlja svoj rast i razvoj. Pritom fokus stavlja na međunarodno tržište, umjetnu inteligenciju, nove tehnologije, razvoj kompetencija djelatnika, nova zapošljavanja i širenje.

Emisija Poduzetnički mindset medijske platforme Poduzetnik prikazuje se na portalu Novac.hr Jutarnjeg lista. Voditelj je Saša Cvetojević, a urednica Dunja Trojan.

Autor: Krešimira Rendulić

Komentari

komentar

Vrati se natrag

Kigo na Facebook-u