Svečano otvorena nova zagrebačka žičara

Objavljeno 23.02.2022 - GospodarstvoIzdvojeno

Svečano otvorena nova zagrebačka žičara

Nova zagrebačka žičara, vrijedna 537 milijuna kuna bez PDV-a, svečano je otvorena danas oko podneva.

Novoizgrađenu žičaru otvorili su gradonačelnik Zagreba Tomislav Tomašević i direktor ZET-a Marko Bogdanović, a nazočan je među ostalima bio i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.

Tomašević: Ironija sudbine odlučila je da upravo ja otvorim žičaru

Tomašević je prilikom otvaranja žičare podsjetio kako je i on sam često kritizirao taj projekt kao oporbeni zastupnik što se tiče dimenzija, kapaciteta, preplaćenosti i povećanja cijena radova.

– Ironija sudbine odlučila je da upravo ja otvorim žičaru, rekao je Tomašević, dodavši kako su u zadnjih osam mjeseci uložili puno truda kako bi je uspjeli otvoriti. Ona je već izgrađena i bilo kakva alternativa, osim da se završi, nije bila opcija, dodao je.

– Puno toga je lošeg rečeno o žičari, ali ja bih da se od danas okrenemo budućnosti da vidimo na koji način možemo što više koristiti ovu žičaru. Vjerujem da će se brojni građani koji će koristiti ovu žičaru uvjeriti da je vožnja i sigurna i udobna, rekao je gradonačelnik.

Glavni zadatak je sada da se unaprijedi i poveća sadržaj i infrastruktura na Sljemenu, dodao je.

Butković: Danas se ostvaruje san mnogih Zagrepčana

Ministar Butković istaknuo je kako se otvorenje žičare dugo očekivalo, ali važno je što je žičara tehnički ispravna i sigurna.

– Danas se ostvaruje san mnogih Zagrepčana. On je važan ne samo u turističkom i društvenom smislu, već i kao novi – stari simbol Sljemena, ali i cijelog Zagreba, rekao je Butković.

Naveo je kako je sva problematika riješena i otklonjena, a za gradnju svih dijelova žičare izdano je čak 11 građevinskih dozvola, gotovo toliko uporabnih dozvola, te su obavljena dva tehnička pregleda. Dodao je kako je u intenzivnim razgovorima s gradonačelnikom Tomaševićem, a Vlada će podržati kvalitetne projekte u glavnom gradu.

Možda se ovaj projekt ne može uspoređivati s Pelješkim mostom ili izgradnjom autocesta, ali je izuzetno važan za razvoj Zagreba kao metropole, istaknuo je Butković.

Prve projekcije ZET-a govore da će žičara u prvoj godini zaraditi oko 14,5 milijuna kuna.

Žičarom će upravljati ZET, čiji je glasnogovornik Domagoj Zeba rekao kako će, nakon današnjeg svečanog puštanja u rad, žičara sutra od 9 sati biti otvorena i za građane.

– Imamo 84 gondole, svaka gondola ima kapacitet do deset putnika. Vožnja do vrha traje oko 22 minute, i to zaista prekrasne 22 minute s impresivnim pogledom, rekao je Zeba.

Dodao je da postoji raspored polazaka, ali da se oni i prilagođavaju ovisno o priljevu putnika.

Zeba je naveo da će prvih mjesec dana od otvorenja imati promotivne cijene za sve građane, gdje će odrasle osobe za jedan smjer plaćati 30 kuna, a za povratnu kartu 50 kuna, dok će mladi od 15 do 24 godine, kao i stariji od 65 godina, plaćati 20 kuna u jednom smjeru, a povratnu kartu 30 kuna. Za djecu do 15 godina i osobe s invaliditetom koje imaju pravo na besplatni javni gradski prijevoz žičara će biti besplatna.

Nakon 30 dana u primjeni će biti redovni cjenik. Prva kategorija će biti građani koji imaju pretplatnu mjesečnu, odnosno godišnju kartu ZET-a, a kojima će cijene biti iste kao promotivne. Druga kategorija su građani koji nemaju pretplatnu kartu ZET-a, gdje će odrasli plaćati 40/70 kn, mladi od 15 do 25 i stariji od 65 plaćat će 25/40 kn, a djeca i osobe s invaliditetom također će imati besplatne karte. Zadnja kategorija su gosti grada, turisti, koji nemaju pretplatnu kartu i nisu građani Zagreba – kod njih će prijevoz za odrasle biti 75/125 kn, za mlade i starije od 65 godina 50/75 kn, a djeca i invalidi plaćat će 20/30 kn, naveo je Zeba.

Žičara će za mjesec dana privremeno stati s radom.

– Nakon tih promotivnih mjesec dana stat će na desetak dana jer, iako ona zadovoljava trenutne kriterije o razini buke, ipak će se pristupiti radovima oblaganja zvučne izolacije na kutnoj postaji, kao i punjenja stupova pijeskom, kako bi se dodatno umanjila ta buka i kako bismo dodatno ugodili stanovnicima Gračanskog Dolja, rekao je Zeba.

Operativni trošak održavanja žičare koštat će 28 milijuna kuna. Ako je prosječna povratna karta 100 kuna, to bi trebalo značiti da bi se, samo da operativno održavanje bude na nuli, godišnje žičarom trebalo voziti oko 280.000 korisnika.

Klisović: Nadam se da će građani prihvatiti cijene

Predsjednik zagrebačke Gradske skupštine Joško Klisović izjavio je da su cijene žičare neznatno više od onih koje je SDP predložio gradskoj vlasti kao koalicijski partner te je izrazio nadu da će ih građani prihvatiti.

– Nadam se da će građani prihvatiti cijene Žičare Sljeme, da ćemo ju konačno koristiti, rekao je Klisović na konferenciji za novinare uoči svečanog puštanja žičare u promet.

Istaknuo je da je SDP kao koalicijski partner predložio popularne i priuštive cijene, odnosno da cijena karte u jednom smjeru bude 30 kuna, a konačan cjenik je nešto viši od toga.

Gradonačelnik je izašao u javnost s prijedlogom cijena koji je niži od onoga što se do sada, kao neka objektivna cijena, u javnosti spominjalo, no nešto viši od onoga što je SDP predložio, istaknuo je Klisović.

Herman: Cijena još uvijek previsoka

Potpredsjednik Gradske skupštine i predsjednik zagrebačkog HDZ-a Mislav Herman ustvrdio je pak kako je cijena karte za sljemensku žičaru previsoka.

– Objavljena cijena karte još uvijek je previsoka. Žičara mora biti servis Zagrepčanima, a ne sredstvo kojim će se puniti gradski proračun te nikako privilegija onih koji si to mogu priuštiti, rekao je Herman na konferenciji za medije Kluba gradskih zastupnika HDZ-a i HSLS-a.

Zračna trasa duga nešto više od 5 km

Žičara Sljeme povezuje Gračansko Dolje s vrhom Sljemena, preko Brestovca, gdje se nalazi međupostaja. Zračna trasa Žičare duga je nešto više od pet kilometara i putnicima nudi pogled na Zagreb i njegovu okolicu.

Radna brzina iznosi četiri metra u sekundi, a žičara ima maksimalni kapacitet 1500 putnika po satu.

Visinska razlika između donje i gornje postaje je 754 metra. Visine stupova su od 6,05 do čak 43,51 metra, ovisno o konfiguraciji terena.

Stara žičara krenula je s radom 1963. godine u svrhu prijevoza sportaša, rekreativaca i planinara i imala je kilometar kraću trasu od nove – 4000 metara. Navedena dužina trase bila je jedna od najdužih u Europi, a vožnja je trajala 20-ak minuta.

Prestala je s radom u ljeto 2007. godine zbog kvara na motoru nakon kojeg je procijenjeno da je isplativije krenuti u izgradnju nove žičare. Cijena vožnje iznosila je 11 kuna.

Komentari

komentar

Vrati se natrag

Pratite nas na društvenim mrežama