Zagreb ne može organizirati moderni eko prijevoz
Objavljeno 28.11.2024 - IzdvojenoVijesti
Metro sustav bio bi logičan u slučaju daljnjeg širenja grada i povećanja broja stanovnika, posebno ako bi se integrirao sa sustavom regionalnih vlakova koji bi povezivali Zagreb s okolnim područjima. Međutim, prioriteti ulaganja u infrastrukturu trenutno su usmjereni na poboljšanje tramvajske i cestovne mreže te rješavanje problema poput nedostatka parkirnih mjesta i modernizacije postojećeg sustava javnog prijevoza. Do sada niti jedna politička stranka u Zagrebu nije ponudila nikakvo kvalitetno rješenje za organizaciju prometa pa je logičan zaključak da Zagreb nema ljudskog potencijala za navedenu problematiku!
Global Traffic Congestion Rankings upotrebljava Googleove karte kako bi svakodnevno analizirao podatke o prometnim gužvama u gradovima diljem svijeta. Podaci za posljednjih mjesec dana pokazuju da je Zagreb u društvu svjetskih gradova s najvećim gužvama – na 20. mjestu.
Prema najnovijim podacima, Zagreb se našao među gradovima s najizraženijim prometnim gužvama u svijetu, zauzevši 20. mjesto.
Indeks, koji se koristi podacima s Googleovih karti za analizu zagušenosti prometa, uključuje podatke za razdoblje od 27. listopada do 26. studenog 2024. godine.
Na samom vrhu ljestvice nalazi se London, koji prednjači s indeksom prometne zagušenosti od 44,45.
Slijede ga Bukurešt (42,81) i Teheran (42,20), dok su u prvih deset također gradovi Ciudad de México (42,10), New York (41,34) i Pariz (41,20).
Najprometniji gradovi na svijetu
London, UK – 44,45
Bukurešt, Rumunjska – 42,81
Teheran, Iran – 42,20
Ciudad de México, Meksiko – 42,10
New York City, SAD – 41,34
Pariz, Francuska – 41,20
Dublin, Irska – 37,73
Budimpešta, Mađarska – 37,62
Hyderabad, Indija – 36,95
São Paulo, Brazil – 36,16
Zagreb, s indeksom od 30,64, zauzima posljednje mjesto među 20 gradova, ali time se ipak svrstava u društvo metropola poput Atene (30,48), Milana (30,19) i Berlina (29,29).
U posljednje četiri godine u Zagrebu je registrirano 40 tisuća novih automobila.
Gradonačelnik Tomislav Tomašević najavio je ulaganja – nove ceste, mostove i garaže… Prometna rješenja, očito, glavni su adut gradske vlasti za još jedan mandat.
Gužve koje su svakodnevica gradska vlast želi smanjiti modernizacijom prometne mreže.
To znači da će prometom upravljati pametni semafori, a na nekim ulicama bit će izmijenjeni prometni pravci. Cilj je ubrzati javni prijevoz i poboljšati protočnost vozila.