fbpx

Zašto u Gorskom kotaru nema ekskluzivnih hotela i kako to utječe na lokalni razvoj?

Objavljeno 20.01.2025 - Turizam

Zašto u Gorskom kotaru nema ekskluzivnih hotela i kako to utječe na lokalni razvoj?

Gorski kotar, poznat kao „zeleno srce Hrvatske“, obiluje netaknutom prirodom, gustim šumama, čistim rijekama i bogatom florom i faunom. Unatoč svojim prirodnim ljepotama i potencijalu za razvoj luksuznog turizma, u tom području gotovo da i nema ekskluzivnih hotela kakvi se mogu pronaći na Kvarneru ili u priobalnim destinacijama. Ovaj manjak visoke turističke infrastrukture rezultira znatnim gubicima u ekonomskom i demografskom smislu.

Nedostatak investicija i percepcija tržišta

Jedan od ključnih razloga zašto u Gorskom kotaru nema luksuznih hotela jest percepcija investitora o isplativosti takvih projekata. Turistička industrija uglavnom cilja na obalu i velike gradove, gdje postoji stabilna potražnja i sezonalnost nije toliko izražena kao u planinskim predjelima. Priobalni hoteli imaju kontinuirani priljev gostiju zbog dugotrajnije turističke sezone, dok Gorski kotar doživljava najveću posjećenost samo u zimskim i proljetnim mjesecima.

Osim toga, problem predstavlja i prometna povezanost. Iako je Gorski kotar blizu Rijeke i Zagreba te se nalazi uz autocestu, nedostatak brzih željezničkih i avionskih veza dodatno otežava dolazak gostiju koji traže luksuzni odmor. Investitori, stoga, radije ulažu u područja s većom sigurnošću povrata uloženih sredstava.

Gospodarski i demografski gubici

Nedostatak ekskluzivnih hotela u Gorskom kotaru znači i propuštanje značajnih gospodarskih prilika. Hoteli visoke kategorije generiraju nova radna mjesta, ne samo u sektoru turizma i ugostiteljstva, već i u građevinarstvu, poljoprivredi, prijevozu i ostalim povezanim granama. S obzirom na to da Gorski kotar već godinama bilježi pad broja stanovnika i odlazak mladih, ulaganja u turizam mogla bi usporiti ili preokrenuti taj negativni trend.

Pored radnih mjesta, lokalna ekonomija bi imala koristi i kroz povećanu potražnju za domaćim proizvodima. Mnoge planinske regije Europe koriste turizam kao način očuvanja autohtone poljoprivrede i obrtništva, a Gorski kotar ima potencijal za razvoj luksuznih sadržaja vezanih uz gastronomiju, ekoturizam i wellness industriju.

Moguća rješenja i preporuke

Kako bi se privukle investicije, potrebna je snažnija podrška države i lokalnih vlasti. Subvencije i porezne olakšice za ulaganja u luksuzni turizam, poboljšanje infrastrukture i promoviranje Gorskog kotara kao cjelogodišnje destinacije mogli bi značajno povećati interes investitora.

Također, potrebno je razviti strategiju koja bi spojila održivi turizam s luksuznom ponudom. Primjeri iz Alpa i skandinavskih zemalja pokazuju da planinska odredišta mogu uspješno privući goste visokih platežnih mogućnosti kroz ekskluzivne boutique hotele, luksuzne kolibe i wellness centre u netaknutoj prirodi.

Ukoliko se Gorski kotar ne prilagodi modernim trendovima u turizmu, nastavit će gubiti prilike koje donosi razvoj ove industrije. Dugoročno, to znači daljnje iseljavanje, smanjene prihode lokalnog stanovništva i propuštanje mogućnosti da ovo područje postane elitna destinacija za ekoturizam i odmor u prirodi.

Vrati se natrag

Pratite nas na društvenim mrežama